انواع تبلیغات

انواع تبلیغات

انواع تبلیغات

انواع تبليغات

ما در این بخش انواع روش‌های تبلیغاتی را بررسی میکنیم، تبلیغات را در دو بخش تبلیغات و آگهی سنتی و تبلیغات اینترنتی مدرن تقسیم میکنیم.

تبلیغات

مقایسه تاثیر انواع تبلیغات تجاری، تبلیغات ترغیب کننده و انواع تبلیغات در ایران.

تبليغات چيست؟

امروز هر شخصی که در ایران و سراسر دنیا تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار کوچک یا بزرگ دارد میداند که برای جذب مشتری به تبلیغات نیاز دارد. تبلیغات به ما کمک میکند که مخاطبان خود را در جریان ویژگی های برتر کسب و کار خود قرار دهیم و آنان را به خرید محصولات و خدمات خود تشویق کنیم. اما از آنجایی که تبلیغات شامل هزینه هایی میشود ما باید نوعی از تبلیغات را انتخاب کنیم که برای ما به صرفه تر باشد. به صرفه یعنی چه؟ زمانی یک روش تبلیغاتی میتواند به صرفه باشد که باعث افزایش فروش و درنهایت باعث افزایش درآمد ما شود.

طرح تجاری یا همان بیزنس پلن به ما کمک میکند تا با توجه به سرمایه ای که داریم برای کسب و کارمان برنامه ریزی کنیم.

یکی از مهمترین نکات در انتخاب انواع روش های تبلیغات، مدت زمان تاثیر گذاری آن است، مدتی که طول میکشد تا هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت کرده ایم برگردد و همچنین کسب و کار ما به سود دهی برسد. اما مدت زمان رسیدن به نقطه سوددهی در صنایع مختلف فرق دارد.

در کسب و کار های کوچک که با سرمایه ای بسیار کم راه اندازی میشود باید مدت زمان رسیدن به سود دهی کوتاه تر باشد. زیرا شخص پول چندانی برای هزینه کردن در بخش های مختلف و همچنین تبلیغات ندارد و برای توسعه کسب و کار خود از همان ابتدا نیاز به جذب مشتری و دریافت درآمد از طریق فروش دارد. متاسفانه برخی از این افراد تصور اشتباهی در مورد تبلیغ کردن دارند و تبلیغ را یک هزینه اضافی در نظر میگیرند و از آن خودداری میکنند! خوب همین باعث میشود کسی از وجود محصولات و خدمات آنها خبر دارد نشود و در نهایت فروش و کسب درآمدی هم درکار نخواهد بود و شخص همان هزینه ای که برای راه اندازی کار خود پرداخته است را نیز از دست بدهد و مجبور به انصراف از ادامه شود، زیر دیگر پولی برای ادامه کار و گذران زندگی ندارد!

اما انتخاب نوع تبلیغ نیز اهمیت بسیار دارد ، زیرا اگر درست انتخاب نکنید پول و سرمایه خود را به هدر داده اید!

انواع تبليغات تجاری در ایران

ما تبلیغات را به دو بخش اینترنتی و غیر اینترنتی تقسیم بندی میکنیم که روش هایی از هر دو این موارد برای همه کسب و کار ها لازم است.

تبلیغات سنتی غیر اینترنتی

  • چاپ و بخش کارت ویزیت ، بروشور ، کاتالوگ ، تراکت ، هدایای تبلیغاتی
  • درج آگهی در روزنامه های نیازمندیها مانند همشهری و سایر روزنامه های کثیر الانتشار و تبلیغات در مجله های مختلف تبلیغاتی
  • تبلیغات در بیلبورد های کوچک و بزرگ داخل و خارج شهر
  • تبلیغات در تلویزیون یا تیزر تبلیغاتی که بصورت ویدئو در شبکه های مختلف صداوسیما پخش میشود
  • طراحی غرفه نمایشگاهی و شرکت در نمایشگاه های مرتبط
  • ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه برای گروهی از مخاطبان یا مردم منطقه ای از شهر که مورد نظر ماست
  • بازاریابی تلفنی و بازاریابی در سطح شهر ، نمایشگاه ها و …

تبلیغات اینترنتی

  • طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
  • سئو سایت برای حضور در رتبه اول تا سوم جستجوی گوگل
  • تبلیغات در گوگل که در رتبه اول نتایج جستجو بصورت ویژه نمایش دارد
  • تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی در وبسایت های پربازدید
  • انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاری ها و سایت های خبری پربازدید
  • ارسال ایمیل تبلیغاتی برای مخاطبان یا گروهی از کاربران اینترنتی
  • فروش از طریق انواع سایت تخفیف و خرید گروهی
  • تبلیغات در موبایل؛ تبلیغات در انواع اپلیکیشن های کاربردی و بازی
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ تبلیغات در تلگرام، صفحات اینستاگرام و …
  • درج آگهی در سایت ها و اپلیکیشن های نیازمندیها مانند دیوار و …

مراحل انتخاب بهترین روش تبلیغات

  • کسب اطلاعات کامل در مورد مزایای انواع روش های تبلیغات و بازاریابی
  • مشاوره با افراد با تجربه
  • سپردن تبلیغات به بهترین شرکت تبلیغاتی
  • بررسی بازخورد تبلیغات در مقاطع مختلف و اصلاح روش تبلیغات
  • تبلیغ توسط انواع روش های مختلف تبلیغاتی بصورت کمپین های تبلیغاتی
  • افزایش سطح تبلیغات باتوجه به افزایش مشتریان

این مقاله را به اشتراک بگذارید.