مراحل تبلیغات

مراحل تبلیغات

مراحل تبلیغات

اقدامات لازم برای تبلیغات

تقاضای جمعی، تقریبا به طور تمام و کمال بخاطر توسعه تبلیغات به وجود آمده است. “کالوین کولیج”

برای توسعه تبلیغات و رسیدن به بهترین نتایج لازم است تا مراحلی را قدم به قدم اجرا کنیم.

1-خلاصه ­سازی: تبلیغ­ کننده باید در مورد محصول و خدماتی که انجام می­دهد به طور خلاصه توضیح دهد.

2-دانستن هدف: هرکسی در ابتدای کار باید هدف و مقصود خود را بشناسد و اینکه قصد دارد چه پیامی را به شنونده برساند.

3-پژوهش: این مرحله شامل: شناسایی رفتار­بازار، شناخت رقبا، انتخاب اینکه از چه روش تبلیغاتی استفاده شود و در دسترس بودن مواد مورد نیاز می­شود.

4-مخاطب­ هدف: قدم بعدی شناسایی مخاطبان هدف است که بیشترین انتظار خرید محصول را از آن­ها داریم. به طور مثال: اگر محصول ما یک نوشیدنی برای سلامتی کودکان است، گروه هدف ما والدینی هستند که محصول را خریداری می­کنند نه کودکانی که آن را می­نوشند.

5-انتخاب رسانه: اکنون که مخاطبان شناسایی شده ­اند شما موظفید رسانه مناسبی انتخاب کنید تا مشتریان مورد نظر با محصول آشنا شوند.

6-تنظیم بودجه: سپس بودجه پروژه برآورد می­شود تا در روند کار هیچ کمبود یا اضافه بودجه ای پیش نیاید و شرکت دچار ضرر نشود.

7-طراحی و ساخت تبلیغ: ابتدا طراحی اولیه آگهی روی کاغذ انجام شده و سپس آگهی اصلی به کمک طراحان و مدیران هنری خلاق ساخته می­شود.

8-بررسی نهایی: آگهی مجدد مورد بررسی قرار می­گیرد تا سرانجام روانه بازار شود.

9-زمان و مکان پخش: قدم بعدی تصمیم گیری برای زمان و محل پخش آگهی است.نکته مهم در این مرحله توجه به مخاطبان و تصمیم گیری براساس علایق و سلیقه آن­هاست.

10-اجرا: سرانجام آگهی کامل با زمانبندی و محل دقیق در بازار منتشر می­شود.

11-کارایی: آخرین قدم این است که عملکرد آگهی را به لحاظ پاسخ به نیاز­های مشتری بررسی کنیم.

ببینیم آیا آگهی به تمامی مخاطبان هدف رسیده یا خیر و یا اینکه توان رقابت با سایر شرکت­ ها را دارد؟

اگر این مراحل به درستی پیاده سازی شوند باید انتظار یک شروع خوب را برای محصول خود داشته باشیم.

 

 

این مقاله را به اشتراک بگذارید.